Pressupostos Participatius Tiana 2023
Tiana Participa
Acabem les escales de les Tres Bessones
Descripció: Acabar un segon tram recte fins al Carrer Verge del Carme. Molta gent ja ho fa malgrat ser insegur, i és un camí fonamental per arribar ràpidament a la Tiana comercial sense donar volta.
Impacte esperat: Promoure caminar revitalitza el poble, beneficia el comerç local i fomenta la interacció social, a més d'incorporar exercici diari i contribuir a la sostenibilitat ambiental.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
Des la Regidoria de participació s’ha volgut prioritzar per als pressupostos participatius de 2023 les actuacions relacionades amb la salut i la sostenibilitat. La proposta en qüestió no s'emmarca en cap dels dos àmbits.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
3 comentaris
Primerament, en l'aspecte de la salut, fomentar que la gent camini en lloc d'utilitzar el cotxe per a trajectes curts no només promou l'activitat física recomanada pels professionals de la salut, sinó que també contribueix a la salut mental. Caminar permet als ciutadans interactuar amb altres, reduint la sensació de soledat, especialment en la gent gran, i millorant el benestar psicològic.
D'altra banda, en l'àmbit de la sostenibilitat, facilitar i incentivar l'ús de vianants redueix la dependència dels vehicles motoritzats, contribuint així a la reducció d'emissions de CO2 i a la millora de la qualitat de l'aire urbà.
Entenc que la proposta pot haver estat inicialment vista només com una mesura de seguretat vial, però com hem discutit, el seu abast és molt més ampli, tocant aspectes clau de la salut i la sostenibilitat.
Espero que aquests aclariments ajudi a reconsiderar aquesta proposta com actuacions necessàries per millorar la salut i mobilitat dels vilatans del poble.
Demanar addicionalment si es podria considerar aquesta obra dins del projecte de:
Ara l'espai disponible per fer l'escala directa ha crescut.
També comentar que donant voltes, es pot aprofitar aquesta riera per fer "via ciclista", entre altres, per anar fins a l'institut. Així es pot treure trànsit de VMPs de la carretera principal. Ara el que falla és que no hi ha un accés per sota (per pocs metres), i el camí existent et fa pujar fins a la muntanya, per sobre l'Observatori. Tanmateix, el cost de fer un camí apte per la bici (no cal que sigui carril bici), és ordres de magnitud inferior al cost d'un carril cotxe.
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...